Kategorie

BEZPEČNÝ NÁKUP

KNIŽNÍ SERIÁL ZDARMA

Kniha zdarma

Knižní seriál nejen o zelených potravinách zdarma

Více informací

Nejprodávanější

Určování kvality produktu

Určování kvality jednotlivých produktů je velmi složitá a komplexní záležitost. V žádném případě nikoho nechceme upřednostňovat ani shazovat. Jen velmi těžko se dá zavděčit každému a rozhodě né každý s výsledky bude 100% souhlasit. Každý má jiná kritéria kvality, podle kterých postupuje. To, že produkt není považován za vysoce kvalitní není důkaz toho, že není dobrý (může být kvalitní vůči své ceně, ale např. né vůči ostatním). Levné produkty tedy i přes to, můžou vyhovovat určité sortě lidí. 

Jaká kritéria jsme brali v úvahu:

  • počet certifikátů jakosti daného produktu
  • průměrný počet certifikátů jakosti celého brandu
  • místo pěstování
  • způsob zpracování
  • způsob ošetřování produktu v době pěstování
  • barva a chuť produktu
  • složení produktu
  • názory odborníků i zainteresované veřejnosti


Jaká kritérie jsme nebrali v úvahu :

  • subjektivní pocit
  • cena
  • nátlak třetích stran



Příklad:

Firma XYZ celkem nabízí 10 druhů superpotravin. 9 z nich má 4 certifikáty jakosti (BIO, RAW, Vegan, Kosher) a jeden produkt nemá žádný certifikát jakosti.
Ječmen od firmy XYZ má 4 certifikáty jakosti, pěstuje se v USA - Utahu, zpracovává se vyšťavením, má tmavě zelenou barvu a zákaznické hodnocení je 95%

Firma ABC celkem nabízí 10 druhů superpotravin. 9 z nich má 2 certifikáty jakosti (BIO, RAW) a jeden produkt nemá žádný certifikát jakosti.
Ječmen od firmy ABC má 2 certifikáty jakosti, pěstuje se v Německu, zpracovává se drcením, má světle zelenou barvu a zákaznické hodnocení je 75%.

Body firmy XYZ:
Za počet certifikátů celkem - 3,6 (počet certifikátů celkem / počet produktů)
Za počet certifikátů produktu - 4 (4 body za počet certifikátů) 
Za místo pěstování - 5 (5 bodů za nejlepší možné místo k pěstování)
Za druh zpracování - 5 (5 bodů za nejlepší možný druh zpracování)
Za barvu produktu - 5 (5 bodů za nejlepší možnou barvu)
Za zákaznikcé hodnocení - 5 (5 bodů za zákaznické hodnocení)

Body firmy ABC:
Za počet certifikátů celkem - 1,8 (počet certifikátů celkem / počet produktů)
Za počet certifikátů produktu - 2 (2 body za počet certifikátů) 
Za místo pěstování - 2 (2 bodů za místo k pěstování)
Za druh zpracování - 2 (2 bodů za druh zpracování)
Za barvu produktu - 2 (2 bodů za barvu)
Za zákaznikcé hodnocení - 2 (2 bodů za zákaznické hodnocení)

Výsledek: Firma XYZ získá 10 bodů z 10. Firma ABC získá 5 bodů z 10.